اخبار داخلی
شماره: 5151
1393/01/28 - 10:43
ابداع محقق ایرانی در جشنواره جهانی اختراعات ژنو، مدال طلا گرفت

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چهل و دومین جشنواره بین المللی اختراعات و ابداعات ژنو با اختراعی ویژه نوزادان مبتلا به زردی موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه اختراعات این کشور شد.

به گزارش بنیان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر احسان سلطانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص جراحی عمومی با طراحی و ساخت دستگاه اتومات تعویض خون نوزاد مبتلا به زردی شدید جایزه طلای این جشنواره را دریافت کرد.
 
این مسابقات اول تا هفتم آوریل (12 تا 18 فروردین) با حضورمحققان، مخترعان و مبتکران از سراسر جهان از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان، کره، روسیه، سوئیس، تایلند، اسپانیا و ایران و در رشته های مختلف برگزار شد.
 
دکتر احسان سلطانی در خصوص اختراع ارائه شده در این جشنواره گفت: اختراع ارایه شده در این جشنواره دستگاه اتومات تعویض خون نوزاد مبتلا به زردی شدید بود که مدال طلا و جایزه ویژه این دوره از مسابقات را کسب کرد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اکنون عملیات تعویض خون نوزادان مبتلا به زردی شدید در مراکز درمانی کشور به صورت دستی و توسط پرستاران انجام می شود.
 
وی ادامه داد: با استفاده از این دستگاه که تمام مراحل تست های بالینی آن در کشور انجام شده است، کار تعویض خون نوزاد به صورت ماشینی و تحت کنترل انجام و از خطای انسانی نیز جلوگیری می شود.
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved